Dopravní podnik Ostrava přijímá i brigádníky a řeší, zda obnoví školku

  8:08
Náborová kampaň, ve které Dopravní podnik Ostrava (DPO) slibuje novým řidičům mzdu 28 tisíc korun hrubého, náborový příspěvek 15 tisíc, úhradu řidičského kurzu i příspěvek na ubytování, slaví úspěch. Až na pár výjimek ale nepřilákala do města lidi z jiných regionů, i proto se její zaměření pozmění.

(ilustrační foto) | foto: Josef Gabzdyl, iDNES.cz

„Máme mít 1 018 řidičů, před půl rokem nám jich ve stavu chybělo 50 a další byli nemocní. Proto jsme spustili náborovou kampaň. Výsledek je, že desítky nových řidičů už jezdí a další navštěvují kurzy, v nichž získají řidičské oprávnění. Na konci roku bychom měli mít plný stav řidičů autobusů a možná i tramvají. Problém přetrvá jen u řidičů trolejbusů,“ odhaduje ředitel DPO Daniel Morys.

To je podle něj důvod, proč před pár dny přestali inzerovat nábor řidičů na vedlejší pracovní poměr.

„Brigádníci nám pomáhají vykrývat problémové směny, jezdí jich u nás asi 250. Přijímáme je stále, ale nedostávají náborový příspěvek, musí mít hotové řidičské oprávnění a přednostně máme zájem o řidiče na hlavní pracovní poměr,“ vysvětluje Morys.

Z jiných krajů se lidé do Ostravy stěhovat nechtějí

Podnik se sice snažil nalákat do Ostravy i zájemce ze vzdálenějších míst včetně Slovenska, ale marně.

„Příspěvek na ubytování využilo jen pár jednotlivců z okolních okresů, například z Opavska či Jesenicka. Ze zahraničí nikdo. Zvažujeme ještě kampaň na Třinecku, kde je zřejmě ochota cestovat za prací trochu větší. Ale nově se nyní chceme zaměřit na podporu žen-matek. Diskutujeme o tom, zda bychom měli novým i stávajících řidičkám nabídnout například příspěvek na hlídání dětí, nebo zda obnovit firemní školku, která zanikla v roce 1989,“ nastínil Morys.

Autor: