Oprava Vysocké ulice ve Žďáře se odsouvá. Počkají i úpravy kruhového objezdu

  16:04
Rekonstrukce Vysocké ulice ve Žďáře nad Sázavou bude rozsáhlejší, než se plánovalo. Oprava komunikace i přebudování dočasné miniokružní křižovatky s ulicí Wonkova na standardní kruhový objezd proto musely být odloženy až na roky 2021 a 2022.

Při rekonstrukci Vysocké ulice se změní i „kruháč“ na křížení s Wonkovou a Neumannovou ulicí. Kvůli nedostatku místa však bude mít místo vyvýšeného ostrůvku jen vydlážděnou plochu. | foto: Tomáš Blažek, MAFRA

„Po poslední pracovní schůzce bylo po projektantovi požadováno provedení dalších sond a posouzení stavu komunikace, aby mohl být následně určen rozsah rekonstrukce. A je zřejmé, že investice kraje se bude muset rozšířit i na pozemky města. A že město bude muset provést opravu navazujících chodníků včetně obrubníků a pravděpodobně i veřejného osvětlení a zeleně,“ informoval starosta Žďáru nad Sázavou Martin Mrkos.

To však není jediný důvod posunutí plánovaného termínu. „Závažným problémem je stávající plynovod, který nevyhovuje hloubce našich konstrukcí,“ uvedl Jaroslav Fikar ze Správy a údržby silnic Vysočiny.

Rekonstrukci starého vedení však plynaři plynaři až na rok 2022. A aby se nemusela zrenovovaná komunikace následně kvůli plynu opět rozkopávat, snaží se všechny zapojené strany termíny oprav co nejvíce sjednotit.

„Pořád čekám, kdy se něco bude dít, ta silnice už opravu potřebuje opravdu akutně. Jsou tam příšerné díry, vydrolená krajnice, propadlé kanály… Navíc je hodně úzká, hlavně v úseku pod mateřskou školkou. Když tam řidič potká autobus nebo traktor, musí zastavit, aby se dalo vyhnout,“ míní Pavel Šimůnek ze Žďáru. Právě rozšíření současné komunikace o půl metru bude jednou z proměn, jež Vysockou ulici čeká.

Celkově se má rekonstrukce týkat přibližně 700 metrů silnice - od okružní křižovatky zhruba až po poslední domy ve Vysocké ulici na konci města.

Objezd bude také na křížení ulic Jihlavská a Chelčického

Nové šíři silnice pak bude uzpůsoben i kruhový objezd. Tomu chybí i vyvýšený středový ostrůvek. S ním se však šoféři nesetkají ani po rekonstrukci. Počítá se pouze s vydlážděnou plochou, a to kvůli omezenému prostoru, který musí navíc vyhovovat i autobusům a kamionům, jež tudy projíždějí.

A které žďárské křižovatky by si podle vedení města ještě zasloužily přebudování v okružní?

„Smysl to určitě dává na křížení ulic Brodská a Revoluční, kde je v exponovaných časech složité Brodskou vůbec přejet. Tato možnost už se v minulosti prověřovala, ale situace je tam poměrně složitá z hlediska prostoru,“ konstatoval starosta Mrkos.

Podle jeho slov totiž bude nutné zabývat se i dalšími úpravami v této lokalitě, například parkováním nebo chodníky. „Je to otázka dlouhodobějšího plánování, tu oblast musíme vyřešit jako celek,“ podotkl Mrkos.

Křížení Jihlavské a Chelčického ulice se změní na kruhový objezd až s výstavbou další části obchvatu, který propojí výpadovky na Jihlavu a Brno. S tím se počítá v roce 2021.

Na křižovatce ulic Vysocká, Wonkova a Studentská ve Žďáře nad Sázavou vznikne standardní kruhový objezd.

Na křižovatce ulic Vysocká, Wonkova a Studentská ve Žďáře nad Sázavou vznikne standardní kruhový objezd.