Autobusové linky na Opavsku se mění, cyklobusům do Beskyd hrozí zánik

  9:20
Zejména Opavska se dotknou změny v pravidelné autobusové dopravě, týkající se úprav jízdních řádů od 9. června letošního roku. „Změny souvisí hlavně s příchodem nových provozovatelů na linky ve čtyřech oblastech,“ vysvětlil náměstek hejtmana Jakub Unucka.
Ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Daniel Beran, MAFRA

„Na Frýdecko-Místecku bude pokračovat stávající dopravce ČSAD Frýdek-Místek, na Bílovecku začne autobusovou dopravu provozovat společnost Transdev, na Vítkovsku a Opavsku pak společnost ČSAD Vsetín,“ uvedl Unucka.

Právě s příchodem ČSAD Vsetín na Opavsko byly spojeny největší obavy. Firmě dlouho hrozilo, že se jí nepodaří získat dostatek řidičů pro nové linky. 

„Ten problém tam byl, museli jsme to sledovat. Teď nám tvrdí, že vše zvládnou,“ řekl Unucka.

Potvrzuje to i mluvčí ČSAD Vsetín Miroslav Slaný. „Dokážeme řidiče v rámci skupiny postupně přeskupit podle toho, ve kterých soutěžích jsme uspěli, a ve kterých naopak ne. Je to komplikované, ale řešitelné. V začátcích nám na přechodnou dobu pomohou i brigádníci,“ sdělil.

V souvislosti se změnou dopravce se změní i některé linky na Opavsku. Zrušena bude dosavadní zastávka v Opavě v areálu společnosti TQM, autobusy budou nově začínat a končit na zastávce Opava, Východní nádraží.

Letní horská ztráta

Se změnami dopravců je spojena i jedna ztráta, do hor už v létě nevyjede tolik cyklobusů, jako v minulých letech. Určitě už nebude jezdit cyklobus z Nového Jičína do Beskyd, o cyklobusu z Ostravy se ještě jedná.

„Společnost Arriva, která cyklobusy provozovala, v kraji končí a noví dopravci většinou nemají autobusy s přípojným zařízením na vlečku. A nemají ani tu vlečku, v níž se vozila kola,“ vysvětlil Jakub Unucka. 

„Proto nyní jednáme s dopravci, zda by nešlo zařídit provoz alespoň jednoho cyklobusu, který by jezdil z Ostravy na Bumbálku,“ poznamenal.

Ve všech nově vysoutěžených oblastech, s výjimkou Bílovecka, kde jezdí společnost Transdev, by se mělo v autobusech dát platit klasickou bankovní kartou.

„A chystáme rozšíření způsobu placení jízdného tak, jak je zaveden v ostravské MHD do celého kraje,“ přiblížil jednatel společnosti KODIS Aleš Stejskal.