Stavba D11 před Jaroměří začne v květnu, úsek za Hradcem až později

  9:30,  aktualizováno  13:53
Stavba pokračování dálnice D11 z Hradce Králové na Polsko začne v polovině května. Při návštěvě vlády v Královéhradeckém kraji to řekl ministr dopravy v demisi Dan Ťok (za ANO). Patnáctého května by se mělo poklepat na základní kámen úseku ze Smiřic do Jaroměře, stavební práce by však mohly začít už dříve.

Část ministrů navštívila místo záchranného archeologického výzkumu v trase D11 u Trotiny na Hradecku (9. dubna 2018). | foto:  Petr Topič, MAFRA

Mezi dnešním koncem dálnice u Hradce Králové a Smiřicemi se začne stavět později - státu tam chybí stavební povolení. Přesto Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) věří, že dálnici do Jaroměře otevře za dva a půl roku.

„Na jeden úsek Smiřice - Jaroměř jsme získali stavební povolení, tam začneme stavět 15. května, to bude předání staveniště. Na těch dalších úsecích jsme zastavili a znova zahájili stavební řízení, takže tam předpokládám, že v rámci tohoto roku bychom ho mohli získat,“ řekl při prohlídce archeologického průzkumu na trase budoucí dálnice ministr Dan Ťok

ŘSD už vybralo pro oba úseky o celkové délce 23 kilometrů stavební firmu, ta zatím začne pracovat na vzdálenějším úseku. „Stavba bude pokračovat z této strany, to se stává, že děláme etapizaci, tam nevidím žádný problém,“ řekl Ťok.

Později se začne stavět na navazujícím úseku dálnice mezi Hradcem Králové a Smiřicemi, který je rozdělený kvůli rozkladu hnutí Děti Země pro stavební řízení na dvě části. Mezi Předměřicemi nad Labem a Smiřicemi už stát povolení má. Naopak mezi Hradcem a Předměřicemi - tedy na úseku, který bezprostředně navazuje na současnou dálnici - se bude stavební řízení po námitce hnutí Děti Země opakovat. 

„O stavební povolení budeme žádat do 14 dnů. Že se nám termíny stavebních povolení teď na začátku stavby malinko rozhazují, nevidím jako problém. Věříme, že během stavby se nám to podaří dohnat tak, abychom celý úsek zprovoznili najednou,“ doufá ředitel ŘSD Jan Kroupa. 

Stavba nových úseků dálnic má od prvního kopnutí trvat dva a půl roku. Z Jaroměře má stavba dálnice pokračovat dál do Polska. 

„Na pokračování dálnice k polským hranicím intenzivně připravujeme územní rozhodnutí, abychom mohli vykupovat pozemky a připravovat tu stavbu dále,“ říká Dan Ťok. 

Ministr dopravy věří, že se podaří vypořádat i s případnými budoucími komplikacemi.

„Je potřeba, abychom naši práci udělali správně. Jestli to bude někdo torpédovat, tak to musíme ustát. Máme závazek, že dálnici dovedeme na hranici do roku 2030. Jsem přesvědčený, že se nám to podaří výrazně zkrátit. Věřím, že nám pomůže připravovaný liniový zákon, který zjednoduší výkup pozemků. Teď se o něm velmi intenzivně jedná,“ řekl Ťok.

Zákon o liniových stavbách projednávají poslanci, aktuálně je ve Sněmovně před druhým čtením.

Autor: