Po odstranění betonových svodidel bude dálnice v tomto úseku průjezdná v plné šířce. Zúžení však bude i nadále trvat na zbývajících deseti kilometrech od 94. po 104. kilometr u Větrného Jeníkova.
Firma na úsek nastoupila v pátek ve 21 hodin a postupně uzavřela levý jízdní pruh ve směru na Prahu, kde se pracuje. Úsek je tak sjízdný jedním jízdním pruhem.
Samotná demontáž vozidel začala ale až v sobotu ráno po 6. hodině. Práci komplikovalo v noci a časně ráno husté sněžení. I z toho důvodu nastoupili dělníci až nad ránem. „Tři čety dělníků pracují přímo na dálnici. Jedna četa v deponii. Práce jdou zatím podle harmonogramu. Zatím zvládáme velmi dobře zimní údržbu i odvážení svodidel. Oficiálně máme stanovené, že demontáž svodidel v tomto úseku musíme dokončit do 8. ledna, ale je velmi velká šance, že to stihneme během neděle,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Na bezpečnost provozu po celou dobu tohoto omezení dohlížejí i policejní hlídky. „Zatím vše probíhá bez problémů. Máme po celém úseku dostatečný počet policistů z dálničního oddělení ve Velkém Beranově, případně budou k dispozici i policisté z Humpolce. V kontaktu jsme jak se stavební firmou, tak s Ředitelstvím silnic a dálnic.,“ řekla policejní mluvčí Dana Čírtková.
Sníh komplikuje dopravu po celém Česku. Jízdu na D1 omezila nehoda kamionu |
Ve směru na Brno by se levý jízdní pruh měl začít uzavírat během sobotního odpoledne a následně i tam by měly pokračovat práce na demontáži svodidel.
Úpravy na dálnici mají za cíl zlepšit zimní údržbu dálnice i plynulost provozu mezi 90. a 94. kilometrem. Jedná se o část dálnice, která měla být modernizována. Práce se však nepodařilo dokončit před zimou. V místě zúžení se vytvářejí kolony a problematická je i zimní údržba. V prosince zde dálnice několikrát zkolabovala.
Po odstranění betonových svodidel bude dálnice v tomto úseku průjezdná v plné šířce.