Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opilý cizinec netrefil silnici, auto uvěznil v tramvajovém kolejišti

  16:42
Ani výstražné boule upozorňující, že dál už nepokračuje silnice pro auta, v pondělí v noci nezastavily v centru Plzně opilého cizince za volantem osobního auta. Uvězněný vůz musel z kolejiště vyprostit jeřáb.

Uvázlé auto opilého řidiče vyprostili z kolejiště přivolaní hasiči. | foto: Policie ČR

Cizinec při odbočování ze Sadů Pětatřicátníků do Jízdecké ulice trefil směr, kterým chtěl pokračovat, ale místo na silnici zamířil do tramvajového kolejiště. K jeho smůle už kousek za křižovatkou končí asfalt mezi kolejnicemi a dál tramvajová trať připomíná klasickou železnici.

Právě to se stalo šoférovi osudné. Ujel několik desítek metrů, než auto zůstalo natrvalo uvězněné.

„Policisté u šestačtyřicetiletého cizince provedli dechovou zkoušku na alkohol. Ta byla pozitivní, přístroj ukázal 2,02 promile alkoholu. Řidič se dobrovolně podrobil lékařskému vyšetření s odběrem biologického materiálu. Muži na místě zadrželi řidičský průkaz,“ uvedla mluvčí plzeňské policie Veronika Hokrová.

Auto poškodilo skříňku, která vysílá signál k přestavení tramvajové výhybky.

Auto poškodilo skříňku, která vysílá signál k přestavení tramvajové výhybky.

Auto z pasti vysvobodili až přivolaní hasiči s jeřábem, škoda na voze a trati je odhadnutá na 55 tisíc korun.

Při dokumentování nehody policisté zjistili, že auto skákající po pražcích poškodilo i speciální skříňku mezi kolejnicemi, která automaticky přestavuje výhybky tramvajím přijíždějícím ke křižovatce.

Řidiče aut před neprůjezdným kolejištěm varují žluté boule

„Naštěstí je poškozený jen její kryt, škoda je v řádu několika tisíců korun. Tramvajovou dopravu tento případ nezkomplikoval, protože v současné době není kolej využívaná. Tramvaje linky číslo 2 ze Skvrňan na Světovar nejezdí do Sadů Pětatřicátníků, ale jsou dlouhodobě odkloněné Palackého ulicí,“ uvedl René Vávro z Plzeňských městských dopravních podniků.

V minulosti se plzeňští dopraváci často potýkali s auty, které šoféři omylem poslali do tramvajového kolejiště místo na silnici vedoucí jen o kousek vedle. Když řidiči nezastavili hned, ale šlápli na plyn, jejich jízda končila poškozeným autem uvězněným na kolejnicích po několika desítkách metrů.

Největší problémy to působilo právě v úseku mezi Sady Pětatřicátníků a zastávkou pod Centrálním autobusovým nádražím. Po instalování žlutých boulí mezi koleje před koncem asfaltového povrchu, které mají za úkol řidiče upozornit, že dál silnice nevede, aut v kolejišti v centru Plzně ubylo.

Autoři: ,