Z Chebského mostu může odpadávat beton, vodáky na Ohři ochrání síť

  16:12
Beton z římsy chodníků karlovarského Chebského mostu hrozí pádem do Ohře. Město proto musí místo neprodleně zajistit sítí tak, aby nebyla ohrožena bezpečnost vodáků v letní sezoně.

Zatímco tato úprava vyjde radnici řádově na desítky tisíc korun, celková diagnostika stavu mostu se komplikuje. Bude totiž podstatně dražší, než byl původní předpoklad vedení města.

„Beton na kraji chodníků může začít padat do vody. Je tedy nutné zajistit jej,“ vysvětlil důvod provizorního řešení stavu Chebského mostu náměstek primátorky Petr Bursík.

Celková rekonstrukce podle něj zatím není na pořadu dne. I když by si ji most podle starších údajů zasloužil.

Už na začátku loňského roku totiž podle hodnocení specializované firmy vykazovala mostovka špatný stav. Spodní část je ovšem podle téhož materiálu dobrá. Ucelený obrázek o stavu mostu má dát podrobná diagnostika. Jenomže její vypracování se komplikuje.

Radnice na ni vyčlenila částku 800 tisíc korun. „Nabídkové ceny ovšem schválený rozpočet výrazně převyšují. O milion,“ posteskl si Bursík.

Městu ovšem podle jeho názoru nezbude nic jiného, než na finanční požadavek specialistů přistoupit. „Firem, které v České republice dokážou udělat námi požadovanou diagnostiku, je jen pár. A většinou nyní pracují v Praze, kde mají takové finanční podmínky, s nimiž my se nemůžeme srovnávat,“ doplnil náměstek.

I přes tyto problémy chce město vybrat firmu už v nejbližších dnech. Diagnostika mostu bude totiž trvat šest až osm měsíců.

Práce na obnově mostů přes Ohři v majetku města však mohou začít až po dokončení opravy Doubského mostu. Ta podle Lukáše Hnízdila, ředitele krajského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokračuje podle harmonogramu. „Pokračují demoliční práce na staré konstrukci a začnou se připravovat základy pro novou,“ přiblížil aktuální stav Hnízdil.

Termín dokončení, který je stanovený na konec letošního listopadu, podle něj ohrožený není. Do té doby může město dělat jen „kosmetické“ úpravy na svých mostech. To se týká i Dvorského. „Firmu, která provede úpravy degradovaného betonu, jsme už vybrali,“ konstatoval Petr Bursík.

To, kdy ve Dvorech začnou práce, ovšem není v rukou města. „Jedna věc je naše přání, druhou reálné možnosti,“ řekl Bursík s tím, že vítězná firma musí počkat, až klesne hladina řeky tak, aby bylo možné postavit v jejím korytě lešení.