Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brno má dobrou image, ale potřebuje zlepšit ubytování, zjistila studentka

  7:20
Lidé vnímají Brno jako město mladé duchem, energické a živé, s autentickou atmosférou. V některých aspektech ale musí kvůli podpoře turismu přidat. Alespoň to vyplývá z image města v kontextu cestovního ruchu.

Letecký pohled na Brno. Uprostřed hrad Špilberk. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Právě tím se zabývala Tereza Ostřanská, studentka Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně.

Ve svém výzkumu čerpala z reakcí čtyř stovek lidí. Odpovídali v dotazníkovém šetření na otázky ohledně charakteristických rysů města, jeho image, návštěvnosti, propagace a asociací spojených s Brnem.

Většina tvrdí, že Brno je městem univerzit a veletrhů, městem historickým, kulturním a vědecko-výzkumným. Navíc se tu dobře nakupuje a nechybí bohatá nabídka pivnic, klubů a barů pro noční život. Brnu se daří plnit i primární turistický cíl, kterým je zvýšení návštěvnosti u domácí a zahraniční klientely. Naopak negativně respondenti nahlíží na čistotu a bezpečnost.

Celková image města však vychází pozitivně. „Je proto zajímavé, že ani přesto Brno není v očích veřejnosti považováno za centrum cestovního ruchu a lidé neshledávají nabídku ubytovacích zařízení za dostatečně kvalitní a obsáhlou,“ poukazuje Ostřanská.

Praha a Vídeň jsou jinde, Brno má však autentickou atmosféru

S tím Turistické informační centrum (TIC) nesouhlasí. „Jsou pokryty všechny typy ubytování, nabídka je na velikost Brna rozmanitá a kvalitní. Četnost přenocování se zvyšuje. Spolupracujeme s poskytovateli i asociací hotelů a restaurací. A chystáme projekt, který bude zahrnovat tipy na zajímavá ubytování. Rozhodně však není třeba nahrazovat činnost informačně obsáhlých portálů, kde lze místa k přespání zprostředkovat,“ míní mluvčí TIC Adéla Nováková.

Že Brno není centrem turistického ruchu, ale nerozporuje. „Víme, že není srovnatelné s Prahou či Vídní. To je fakt, se kterým pracujeme. Při propagaci využíváme fenomén takzvaných druhých měst. Tedy míst, která jsou ještě bez davu turistů a kde se daří zachovávat výše zmíněnou autentickou atmosféru,“ vysvětluje Nováková s tím, že TIC cílí především na mladé tuzemské i zahraniční turisty.

Ostřanská na základě výsledků vypracovala pro Brno několik doporučení. Příkladem je opatření zabývající se zlepšením čistoty ve městě, ke kterému by měla pomoct třeba informační kampaň o možnostech a přínosech recyklace, zacílená přímo na obyvatele města.

Autor: