Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Máme víc než dvě linky, láká Bratislava na své letiště cestující z Brna

  7:06
Bratislava spustila velkou marketingovou kampaň, která má nalákat Jihomoravany na její letiště. Chce tak využít situace v brněnských Tuřanech, z nichž lze pravidelně cestovat pouze do Londýna a Mnichova, zatímco slovenské hlavní město nabízí desítky linek.

Brněnské letiště v Tuřanech. | foto: Marie Stránská, MAFRA

„Při cestě Brnem narazíte na billboardy i polepené tramvaje, máme také reklamu v rádiích a středobodem celé naší kampaně je nový web bts.aero, který je kompletně v češtině,“ prozradil detaily Dominik Neckař z brněnské agentury Proficio, která má kampaň trvající šest týdnů na starosti.

Z Bratislavy lze nyní cestovat třeba do Barcelony, Bruselu, Říma, Paříže i na Ukrajinu. Tedy do destinací, o které usilovalo také brněnské letiště

Jihomoravský kraj dlouho řešil spolupráci s rumunskou společností Blue Air, jednání však zkrachovala, protože se obě strany nedokázaly dohodnout na podmínkách. A nejenže zatím nejsou nové linky z Brna, nedávno skončily pravidelné lety do Eindhovenu i londýnského Lutonu.

Hejtman Bohumil Šimek (ANO) přesto kampaň bratislavského letiště nebere jako snahu využít situace v Brně. „Hodně lidí upřednostňuje Vídeň před Bratislavou. Je logické, že chtějí získat klientelu,“ uvedl.

Vedení kraje doufá, že se mu podaří letecké linky do nových destinací vyjednat do konce roku. Podle informací MF DNES jsou ve hře dvě dopravní společnosti z jedné země, se kterými se chce hejtmanství na spolupráci dohodnout.

Mezitím chce Bratislava kromě klientely z jižní Moravy oslovit i cestující z Olomoucka a Zlínska, kteří leteckých spojů z Brna také využívali.

„Tvoří nemalou část zákazníků leteckých společností provozujících lety z Bratislavy. A protože v tomto roce nabízíme v letní sezoně rekordních 49 pravidelných linek do 23 zemí, máme zájem posílit povědomí o naší síti v celé spádové oblasti letiště, tedy i po celé Moravě,“ zdůraznil zacílení kampaně ředitel obchodu a strategického marketingu bratislavského letiště Radek Zábranský.