„Může se zdát, že necelých 350 tisíc najetých kilometrů není pro vyprošťovací Volvo FH12 v porovnání s autobusy MHD nebo kamiony mnoho, ale je potřeba zdůraznit, za jak těžkých provozních podmínek bylo tohoto čísla dosaženo,“ uvádí dopravce ve svém podnikovém magazínu DP kontakt. K celkovému opotřebení vozidla je podle něj nutné připočítat čtyři tisíce motohodin nebo třeba fakt, že Volvo bylo v trvalé pohotovosti, včetně mnoha výjezdů s použitím výstražných světel. Vyprošťovací Volvo bylo v době pořízení, tedy v roce 1996, největším a nejmodernějším odtahovým vozidlem v Česku. Běh času ale nelze zastavit.
„Vyvstala tak nutná potřeba tohoto giganta nahradit zcela novým autem, jehož užitné vlastnosti budou korespondovat s aktuálním vozovým parkem autobusů dopravního podniku,“ uvádí dále DP kontakt.
Stejně jako jeho předchůdce, vyjíždí i Kačer II ze stanoviště v depu Kačerov a je také vybaven modrými majáky s právem přednostní jízdy.
Vyprošťovací kolos je speciálně upraven pro použití v mimořádných situacích, které mohou nastat v provozu MHD. Kromě odtahu porouchaných nepojízdných autobusů za použití takzvaných brýlí, vidliček nebo tažných tyčí jde především o vážné dopravní nehody, kdy je nutné vyproštění busu za pomoci buďto výkonných navijáků nebo hydraulického nakládacího jeřábu. Ten je u tohoto vozidla novinkou.
Úložné prostory přitom skrývají řadu dalších speciálních příslušenství a výbavy. Většina vnějšího osvětlení vozidla včetně výstražných majáků je v LED provedení. Na bočnicích nástavby nechybí charakteristická grafika stylizované hlavy kačera.
Autor textu: Filip Jaroševský, Deník METRO