V Ostravě bude příští rok jezdit nejméně 900 sdílených bicyklů

  9:50
Soutěž na provoz sdílených kol v Ostravě vyhrála pro příští rok společnost Nextbike se stříbrnomodrými bicykly. Už podruhé porazila firmu Rekola, která přišla do města předloni s růžovými koly a zůstala i bez dotací. Růžová kola zřejmě v Ostravě budou i příští rok, ale firma to dosud nepotvrdila.

Ostrava i v příštím roce podpoří sdílená kola. | foto: Nextbike

„Soutěže se zúčastnili dva zájemci. Zvítězila ekonomicky výhodnější nabídka,“ uvedla náměstkyně primátora Kateřina Šebestová.

Upřesnila, že zatímco letos město přispívá na každou zápůjčku kola částkou 9 korun a 50 haléřů, Rekola požadovala na příští rok 9,99 koruny a Nextbike 8,16 koruny.

Zájem o provoz sdílených kol neboli bikesharing, v Ostravě roste. Loni ujelo asi 16 tisíc lidí za necelých sedm měsíců přes 130 tisíc kilometrů, letos má 33 400 registrovaných uživatelů na kontě téměř 440 tisíc výpůjček a 405 180 kilometrů.

Uživatele bikesharingu čekají novinky. Nextbike zvýší počet sdílených kol z 600 na 900. Stanic bude 250, tedy o padesát více než letos, a to i v řadě nových lokalit. Sdílená kola se rozšíří do Martinova, Nové Vsi, Plesné, Hrabové a Krásného Pole.

Zatímco letos se začalo s půjčováním kol v polovině dubna a stojany budou v provozu do 15. prosince, příští rok budou kola k dispozici už od začátku března do konce roku.

Rozšíří se také bonusové stanice pod kopci, kde si zájemci mohou půjčit kolo až na 30 minut zdarma. „Chceme lidi motivovat, aby jezdili i do kopců a kola tak přirozeně vraceli do hůře přístupných stanovišť. Příští rok nabídneme až 20 takových stanic,“ řekla Šebestová.

Město chce kola zapojit i do systému veřejné dopravy. Na propojení obou systémů spolupracuje s dopravním podnikem.

„Sdílená kola budou součástí nové multimodální aplikace DPO, která by měla umět navrhnout optimální trasu i s využitím kol, “ nastínila Šebestová.