V Plzni otevřeli digitální prodejnu, zákazník si tu sestaví virtuální auto

  17:38
Škoda Auto v plzeňském autosalonu Šmucler otevřela svou první digitální prodejnu v Evropě. Místo šanonu plného dokumentů o možnostech budoucího auta zákazník odchází z autosalonu jen s digitálním QR kódem v mobilu. Kdykoliv a kdekoliv si pak může procházet detaily virtuálního auta, jak si ho sám sestavil na tabletu nebo dotykovém stole.

„Důraz je kladen na zážitky. Prostor je rozdělen na několik moderních ostrůvků a nechybí virtuální realita přímo ve voze,“ shrnul koncepci ředitel Škoda Auto ČR Luboš Vlček. 

Plzeňský autosalon si výrobce vybral pro svůj pilotní projekt i proto, že je včetně zázemí největší v republice. Vedoucí rozvoje automobilky Miroslav Holan převedl hned několik způsobů, jak si zákazníci budou moci nově vybírat auta.

Překvapením je, že na ploše jsou vystavená jen čtyři auta, každé jiného typu. „Můžete si sednout k velkému dotykovému stolu a začít si sestavovat vůz. Vybíráte si model, barvu, vizáž kol, barvu interiéru, pro porovnání si můžete skládat na ploše obrazovky okna s jednotlivými variantami vedle sebe,“ ukazoval Holan. 

S pracovníkem salonu můžete vše sestavovat i v tabletu, který obraz přenáší na velkou obrazovkovou stěnu ve 4K rozlišení.

Když si sednete za volant vystaveného auta a nasadíte brýle virtuální reality, najednou jedete. Displej na středovém panelu auta můžete přepínat jako v reálu.

Vidíte z auta silnici i ubíhající krajinu, konkrétní pomoc asistentů řízení, doplňuje to hlas z brýlí.

„Než něco složitě vysvětlovat, je lepší si to vyzkoušet,“ uvedl Luboš Vlček.

Šéf autosalonu Jan Šmucler řekl, že dříve se kupovalo nové auto na pět až deset návštěv autosalonu. 

„V současné době to jsou v průměru tři návštěvy. Je možné si auto nakonfigurovat i z domova, ale salon slouží k tomu, že tady ukážeme a předvedeme mnohem více,“ řekl Jan Šmucler.

Autor: