Nové Město prodá další obrazy, v minulé aukci byl však zájem jen o dva

  19:32
Kdo by si chtěl domů či do kanceláře pořídit hodnotný kus umění, může mu pomoci radnice v Novém Městě na Moravě. Její vedení hodlá pokračovat v prodeji nevyužitých obrazů ze svého majetku. Část z nich prodá přes pražskou galerii, další při některé z aukcí. Byť ta minulá příliš úspěšná nebyla.

Ředitel Novoměstských kulturních zařízení Daniel Šimek uvažuje, že by se dražba obrazů mohla konat v březnu. | foto: Tomáš Blažek, MAFRA

„Tentokrát se jedná o nevyužité obrazy z Novoměstských kulturních zařízení a města, celkem šedesát obrazů,“ řekl starosta Michal Šmarda.

Podle informací z odboru školství, kultury a sociálních věcí byly s nabídkou osloveny dvě aukční galerie, jedna z nich s názvem Obrazy v aukci si k prodeji vybrala celkem 25 děl od Čeňka Dobiáše, Bedřicha Petrovana, Františka Bukáčka a Ctibora Bayera. Město s galerií aktuálně řeší návrh komisionářské smlouvy. Zbylé obrazy se budou prodávat příští rok přímo v Novém Městě.

„Pravděpodobně v březnu bychom obrazy rádi vydražili. Jsou dvě varianty. Buď spojíme dražbu s nějakou jinou akcí, v rámci které se bude dražit, nebo uděláme samotnou dražbu, k níž přidáme nějaký koncert, aby lidé měli důvod přijít a zažít dražbu. Určitě nečekáme rvačku o obrazy jako ve velkých aukčních síních,“ řekl ředitel Novoměstských kulturních zařízení Daniel Šimek.

Už před dvěma roky radnice nabídla k prodeji nevyužité obrazy a originální fotografie z 2. základní školy. V dražbě se však prodala jen dvě plátna akademického malíře a známého krajináře Aloise Lukáška Tání za vesnicí a Ulička za tání v celkové hodnotě 40 tisíc korun.

Ovšem prodej pokračoval i jinou formou. „Na základě nabídky na webu města, v tisku, rozesláním osobních e-mailů a podobně bylo prodáno osm litografií a obrazy od Šebka a Kopáčka v celkové hodnotě 12 235 korun,“ uvedl starosta Šmarda. Výtěžek z prodeje jde na konto novoměstského nadačního fondu.

Radnice se snaží zbavit méně hodnotných obrazů, jež jsou dlouhodobě nevyužité a neprojevila o ně zájem žádná z příspěvkových organizací ani Horácká galerie. Všechny jsou evidované a oceněné znalcem.

Většina děl byla pořízena po dostavbě novoměstské kulturní scény v roce 1972. Za minulého režimu platilo, že z celkové investice do veřejné stavby musela být určitá část využita na nákup uměleckých předmětů.